Grillmästarna 2015, är du en av dom?

Är du tjej/kvinna/mamma/ungdom/kärring så kan du ligga bra till om du lyckas med något riktigt gott på grillen. Gör det du kan bäst på spisen och vänd på det, lägg det på grillen, det kan bara bli godare. Det är dags igen, att söka till Grillmästarna 2015!!! 
Tänk igenom din rätt noga, välj en råvara som sticker ut lite..kanske inte fläskfilén, fläskkarrén, ribborna, kycklingen, något annat. Välj något tillbehör som sticker ut, kanske inte sparris.. Var och varannan grillare grillade sparris förra året på semifinalen på Gärdet.. Baconlindad sparris..jo jag gjorde det också men använde serranoskinka istället för bacon, pressade citron över och lite flingsalt.. Glöm inte att salta, precis innan du ska servera din rätt. Välj INTE grillad tomat, som Christian Hellberg sa, tomat är kass, den blir bara 250 grader invändigt och man bränner sig i gommen. Däremot är ju kvist tomater lite nice, låt dom sitta kvar på kvisten, lite olivolja och flingsalt, grilla dom lite vid sidan av, indirekt..klart. Skulle jag grilla i år, då skulle jag återigen grilla fisk men inte lax.. Har redan planen klar för mig men i år blir det nog inget Grillmästarna för mig. Men som en scout, alltid redo.
Utgå ifrån att det kan komma att gå bra så plugga extra på tillbehör, smaker, och kombinationer som sticker ut. Mat är som kemi, vissa ämnen gifter sig extra bra med varandra och andra inte.. Kan du baka på grillen?hamburgerbröd till exempel? Är svaret nej, så baka brödet till era nästa hamburgare, kan vara bra att ha i ryggsäcken. Tänk utanför boxen och anmäl dig till Grillmästarna 2015 http://www.tv4.se/grillm%C3%A4starna
Hur som helst så är det en fantastisk upplevelse. Jag lärde mig hur mycket som helst. Vi ses vid grillen i sommar!! Keep it simple!!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

grillbella.blogg.se

Grilla gott behöver inte vara krångligt, "Keep it simple" och ha roligt vid grillen och i köket

RSS 2.0