Snabblagat en fredag - på grillen

Grillade i tisdags, en god entrecote går sååå fort att grilla och det blir så gott!!! Jag skrev redan i Webertintervjuvn i somras att en middag en fredag inte behöver ta längre tid än 15 minuter att göra..
I tisdags så köpte jag en färdig potatisgratäng som jag kryddade till lite extra med chili, vitlök, salt och peppar. Den tog ca 25 minuter att få klar i ugnen på 200 grader.  http://www.webergrill.se/nyheter-fraan-weber/grillmastarna-2014/deltagarna/annabell-nilsson.aspx
Att stå mitt i stan på vår terrass på 8:e våningen och grilla en vardag i lätt snöfall är en ganska skön känsla. Plocka fram grillen vettja!! Det är värt det vare sig du bor i hus eller har möjlighet på någon uteplats eller annat om det är så att du bor i lägenhet. Det behöver faktiskt inte vara så krångligt ;-)
 
Nu är det fredag igen.. Dottern har önskat sig tacos och det ska jag absolut bjuda henne på.
Trevlig helg och keep it simple. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

grillbella.blogg.se

Grilla gott behöver inte vara krångligt, "Keep it simple" och ha roligt vid grillen och i köket

RSS 2.0