Ensam är inte stark, vi umgicks i motgången

Skanör är ju fantastiskt! Vi tog några promenader trots lite kyla och blåst. Man ser faktiskt inte röken av turister så här års. Det var inte så konstigt att dom tittade på oss när vi valde att äta våra köpta räkmackor utomhus nere vid hamnen. Tätt intill väggen kröp vi upp (torrast där) och så njöt vi av mackan och den friska luften. Ingen trängsel direkt..
Vi besökte Skanör och bodde på Gästis. http://www.skanorsgastis.com/ Dagarna hade vi fullt upp med mindre roliga släktangelägenheter. Så mycket kan jag säga att min mans föräldrar har det bra nu, dom är hos varandra, på andra sidan, kanske har dom till och med träffat på min pappa..
 
Vi laddade våra batterier på kvällarna genom att umgås med varandra och äta god mat i stillhet. Det är ju väldigt sällan som vi sitter på tu man hand numera så vi passade på. 
En av kvällarna åt vi Carpaccio på oxe med syltad svamp, brynt smör och lagrad prästost, gudomligt gott! Ett gott Amarone vin fick det bli till middagen.
 Vi fortsatte den kvällens goda middag med "Klassikern" Halstrad Råbiff med kryddsmör, bakad tomat och pommes frites. Jag måste nog säga att jag blev lite förvånad när jag upptäckte att dom tillagade tomaterna på kvist var kalla - men dom var väldigt goda.Vi pratade gamla Skanör minnen och hade det bra! 
Frukosten fick man äta på http://www.hotel-gasslingen.com/ vilket inte gjorde någonting, en kort promenad på 200 meter. I lugn och skön atmosfär kunde vi äta våra frukostar ett par mornar. Poolen var öppen men inte heller där var det någon trängsel. Vi tog gott om tid på oss. 
Våga prova nya saker sa vi kvällen därpå, trots att det var så galet gott, den där råbiffen och carpaccion så valde jag hoppa över förrätten och gå på Gästis fisk och skaldjursbouillabaisse med saffransaioli, och ett gott hembakat surdegsbröd till. Jag förstod att den skulle vara precis lika god som tidgare maträtter, och jag hade inte fel. Fantastisk personal och en fantastisk krögare; Alexander. Topp service!
Tänk vad umgänge, god mat och bra boende kan förenkla livets svåra stunder. 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

grillbella.blogg.se

Grilla gott behöver inte vara krångligt, "Keep it simple" och ha roligt vid grillen och i köket

RSS 2.0