En påse grill kol i korridoren

Den har stått där länge nu...grillkols påsen..i flera månader faktiskt..
Jag kan känna att det finns en viss glöd vilande i korridoren.
Den är lång - korridoren men tänk vad en grillkols påse kan pigga upp sinnet straxt efter klockan 7 på morgonen.. 
En ganska händelserik morgon, hängde på dörren till Blodtappen, en insats som kan rädda liv. Är man frisk och allt annat är OK med kropp och själ så finns alla möjligheter att dra sitt strå till stacken. Jag va där hur som helst, lämnade mina 4,5 dl och plockade ut en ny vattenflaska som belöning. 
Det är en ganska skön och välbefinnande känsla tycker jag när jag varit där. Det känns "lättat" i kroppen.
Jag kan till och med känna i kroppen veckorna innan kallelsen kommer "att det börjar bli dags" Personalen på Blodtappen säger att jag inte är ensam om att känna så.. www.blodtappen.se 
Helgen var intensiv och så är det helg igen snart, det är ju inte klokt.. det är t.o.m ljust när jag kliver ut genom ytterdörren på morgonen vid 7.15, underbart!! 
Det hände lite annat i helgen som var, något helt nytt för mig men inte för dottern som älskar konceptet. NärCon är något fantastiskt unik och speciellt, nämligen en spel- och cosplayfestival! På NärCon Vinter samlas över 3000 fantastiska människor i alla åldrar som under 4 dagar spelar spel, träffar nya vänner, kollar på Sveriges bästa cosplayare och får minnen för livet. Dotterns karaktär hete Mikasa och kommer från en TV Manga serie  http://sv.wikipedia.org/wiki/Attack_on_Titan
Mycket förberedelser under flera månader men så va det ju dags. 
Det blev en lyckad helg måste jag säga. Som pricken över i:et kom våra GLOBAL knivar tillbaka från knivbrev i fredags så det blev helt klart en fin bit entrecote till fredagsgrillen. Mest för att prova dom knivskarpa knivarna. Har du inte testat knivbrev så rekommenderar jag det varmt. www.knivbrev.se
Med en glödhet Weber så blev det en lyckad måltid med en fräsch sallad till. Jag gillar fredagar, det ska gå snabbt, det ska vara gott. Men vill stå för länge en fredagkväll efter att ha jobbat 5 dagar? 
Keep up the good work så kanske vi hörs igen, under helgen. Fram med grillen, köp en påse färsk potatis (från Cypern) och laga en god middag i helgen, det ska jag. Keep it simple, varför inte prova något gott som sitter i ryggmärgen, som går fort att göra utan att krångla till det och glöm inte att ha roligt när du lagar mat! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

grillbella.blogg.se

Grilla gott behöver inte vara krångligt, "Keep it simple" och ha roligt vid grillen och i köket

RSS 2.0