Spännande bilder på spännande mat

Återigen en snabb middag under onsdagen. Det tog max 15 minuter att ordna till spicy hamburgare. Den serverade jag som den var i stort sett, tomat, sallad, lök, het salsadressing och lite rostad vitlök från pannan. Keep it simple en onsdag. Mia Wallin från Grillmästarnas semifinal på Gärdet frågade mig vad jag använde för proffskamera då hon gillar mina bilder som jag lägger ut på Facebook. Jag börjar oftast med att lägga upp bilderna på Instagram och via den vägen ut på Facebook. Ärligt talat så använder jag min iPhone 5. Jag använder ganska ofta appen LiPix (tidigare instaframe) för att lägga upp bilder med olika filter. Bilderna kan bli lite mera effektfulla på så vis.
En vardag middag kan ta olika lång tid men visst är det skönt när det går snabbt och smidigt!? I måndags kväll hade vi några gäster. Det behöver inte ta längre tid för det. Det som tog tid var räkorna jag skalade, 1 kg. Om jag bortser från det så tog det ungefär 15 minuter att skära ner två olika färger på paprikor, sockerärtor, sätta på ris till 5 personer och tillaga den goda såsen till. 4 dl kokos mjölk, 2 dl creme fraiche, en hönsbuljongtärning, 2 hackade vitlöksklyftor av den mindre modellen eller en större, och 2 matskedar gul currypasta. Santa Marias gula currypasta. Jag hade hellre velat ha röd currypasta, tycker nog att det ger lite mera smak. För att få lite extra färg i maten så använder jag ofta färsk spenat. Det ser gott ut och ger fina färger.
Jag som gillar god mat och goda viner måste också röra på mig en hel del. Att "bara" gå promenader räcker inte till för mig. Jag behöver köra slut på kroppen fullständigt så den inte får för sig att soffa till sig alltför mycket. Spinning och Body Pump har jag fastnat rätt bra för. Spinningen för konditionen och därmed flåset och Body Pumpen för att komplettera upp det hela med en hel del styrka och på så vis bibehålla kroppens hållning lite bättre. Det viktigaste av allt är att jag gör det för min egen skull och jag känner inför varje pass på dagsformen. Den beror på hur jag har ätit och om jag sovit bra. Men även om man har det jobbigt på andra plan i livet så påverkar det din dagsform. Jag försöker allt skapa bra förutsättningar inför ett pass. Sen får man fylla på lite extra efter passen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

grillbella.blogg.se

Grilla gott behöver inte vara krångligt, "Keep it simple" och ha roligt vid grillen och i köket

RSS 2.0