Inte helt enkelt - alltid...

Reklam på TV´n påminner mig om att det faktiskt är jul om en månad. Det fick mig att gå ner med Halloween sakerna och plocka upp lite belysning till hemmet som är mera julinspirerat. Tittar jag ut genom fönstret så ser jag ganska många som har tjuvstartat ljuspyntningen.. För min del så är det helt ok, de flesta skriker efter positivt ljus just nu!! Så jag gjorde likadant och plötsligt så infinner sig en ganska behaglig känsla. En rogivande känsla.
 
Som pricken över i:et är det fredag också..
 
Hemma fightas jag med en tweenie (inte tonåring, inte barn, utan någonstans mitt i mellan, 11 år) Hon tränar ju friidrott och brukar tävla. Det är inte speciellt ofta som hon tävlar och när hon tävlar så brukar vi hålla oss på hemmaplan. Vi har förstått att det inte är hennes grej, att tävla och vi ser det mera som en förberedelse inför livet, tonårstiden, lite jävlar anamma och en gnutta social träning. Sen att tjejen har talang ska vi inte sticka under stolen med. Hon är östgöta bäst på tiden 8.98 på 60 meter för 13/14 Löpsteget är rent ut sagt vackert. För att hon ska få dom rätta förutsättningarna så köpte vi nya spikskor häromdagen. Dom andra klämde så nu blev det ultra lätta all-around skor.Hoppas att hon gillar dom. Imorgon är det dags att prova dom på 60 meter och längd.
 
Av dagarna att döma så kan det bli precis hur som helst. Vi säger att det viktigaste är att deltaga, att känna en gemenskap med dom andra i gruppen. Sen att göra lite annat ibland, det är bra för sinnet.. Vi har inte riktigt nått fram - ännu. Mycket tanda gnissel över just tävlingen. Det kom en liten chatt mening på skype tidigare i eftermiddag där vår tweenie undrade hur vi kan vara så elaka mot henne, att vi inte har förstått att hon verkligen inte vill tävla.. Det är lite som att öppna såret och hälla tösalt i det...det fräter ordentligt.. Vi kämpar vidare och försöker förklara hur vi tänker, men vi når inte riktigt fram - ännu. Själv ska jag vara funktionär på löpgrenarna under tävlingen, det ska bli kul, att som sagt göra något annat. Dom gamla spik skorna har vi skickat vidare till en annan friidrottare som ville testa på att springa/hoppa långt. Det gör skillnad och det är roligt..nästan som att springa barfota.. Trevlig helg.. Glöm inte bort att äta något gott!! Keep it simple!!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

grillbella.blogg.se

Grilla gott behöver inte vara krångligt, "Keep it simple" och ha roligt vid grillen och i köket

RSS 2.0