Fån Folkungaspelen till Mockingjay Part 1

Tänk så mycket drama för ingenting.. Lördagens friidrottstävling slutade med stora leenden och en nöjd tweenie. Spikskor ska ju vara lite trånga och lite skavsår blev det i dom nya skorna men det gjorde ingenting. Med personbästa i båda grenarna så blev det en bra tävling för Jonnah, enligt henne själv. Det sämsta tyckte hon var att dom tävlade med tjejer som var ett år äldre. Men nästa år blir det ju fördel för tjejerna som var yngst i år

Helgen hade bara börjat. Efter tävlingarna va det dags för garagefest någonstans i Linköping. Det måste vara en av Linköpings häftigaste mest ordningsamma garage.. Men några av Linköping coolaste hojar i. 

 Ett klinisk rent garage ända till det att vi kom. 14 stycken hungriga, laddade vänner. Min man och jag sa framåt nattkröken att när man ändå är på fest för en gångs skull så behöver vi ju inte ha bråttom hem.. Så fick det bli, mobiltelefonen avslöjade sen dagen efter vad klockan va när jag ringde taxin...03:20 Jag tyckte att det var lite segt på morgonkvisten - i hela kroppen. En frisk promenad på söndagen gjorde susen för att hämta hem bilen. Jag vände mig om när jag gick hemifrån och tittade på vårt fina hus vi bor i som under vinterhalvåret är full insyn till. Där, allra högst upp med den enda terrassen i huset, där bor vi!! En takterrass med utsikt över i stort sett hela staden. Vi ser till och med Roxen.
Jag hämtade bilen. När jag kom hem satte vi oss ner dottern och jag och bokade platser till Mockingjay Part 1.
Vi lyxade till det lite extra med att boka fotöljerna längs bak i salongen, fällbara stora svarta fotöljer med tillhörande bord. Ett Blockbuster kit till bion köptes in och vi var redo för film!
(2 stora läsk, en stooor popcorn o en baconchips)
Ingenting kunde bli fel. Efter att ha sett tidigare Hungergames filmerna 1 & 2 så var det det en efterlängtad fortsättning som hade premiär förra veckan. Det blev precis som vi förväntade oss, en superbra film som det givetvis kommer en Part 2 på...nästa år.. Can´t hardly wait...
 
Tänk vad mycket man hinner med på en helg... just nu så känner jag bara att det är sååååå skönt att det hunnit bli fredag igen. Nu drar vi ut till landet, här ska grillas på riktiga grillar. Ser fram emot det. Göra något bra av helgen, få mycket frisk luft, grilla/ laga god mat och ladda om batterierna. Snart är det jul 
 
 
Bella
2014-11-28 @ 12:53:50
URL: http://rememberthiis.blogg.se

Mysigt med bio :))

Svar: :-) Verkligen! Alltför sällan, tyvärr..
Annabell




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

grillbella.blogg.se

Grilla gott behöver inte vara krångligt, "Keep it simple" och ha roligt vid grillen och i köket

RSS 2.0